woensdag 6 september 2017

Carrosserie deel 2

De paardendeken is een leuk intermezzo maar ik zal toch weer bezig moeten met het vieze zware werk als ik de hele boel schoon gestraald wil hebben voor de lasser terug is van vakantie. Ik moet buiten onder de overkapping in de tuin gridstralen en dat lukt alleen goed als het droog weer is. Het gaat met horten en stoten. De ene dag doet de straler het prima en de volgende dag heb ik de ene verstopping na de andere losvliegende slang. Als er weer een onderdeel stuk gaat stap ik in de auto en ga bij de leverancier langs. Alle kapotte onderdelen vallen onder garantie en hij geeft mij de tip om met minder Bar te werken. Vanaf dat moment gaat het beter maar het blijft een moeizaam proces. Vooral de onderzijde zit vol tectiel en vet en dat moet ik met de brander verwijderen.
Op en gegeven moment ruik ik, een paar minuten nadat ik klaar ben, een rokerige brandlucht. Blijkt dat het oude Amerikaanse grenen in een steunbalk vlam heeft gevat :-)

Uiteindelijk heb ik de onderzijde klaar.

En zoals ik al eerder zei, de roest valt me heel erg mee. De grootste rotte plekken zitten voor de stoelen en in de zijkanten.



De onderzijde is vanwege de vele olie de grootste klus. De zijkanten vallen erg mee. De dikke plakken plamuur vallen er na behandeling met de brander in grote stukken af. Daaronder puntgaaf blank metaal.



                                             originele groene verf op gaaf metaal


                                            replicadeel.



Ik wil zo weinig mogelijk replicadelen gebruiken maar voor beide zijkanten is het nodig. Die zijn gewoon te slecht. Net als de bak waar de benzinetank tzt in komt. Dat kan niet anders.


Ook de achterzijde blijkt wonderbaarlijk goed. Het Willys logo is als nieuw. Enige wat me zorgen baart zijn de vele gaten die in de achterzijde geboord zijn. Leuk is de fieldmodification waar ooit het contact van de stekker van de aanhangwagen is aangebracht.


Ik ben dus rondom klaar. Nu enkel de binnenzijde nog. Ik heb al wat testjes gedaan en de zwarte verf aan de binnenzijde vliegt er met gemak af. Het einde is in zicht. Ik maak me wel zorgen om de enorme deuk in het dashboard. De Jeep heeft ooit een enorme aanrijding gehad. Het kan niet anders dan dat de bestuurder daarbij aardig gewond is geraakt.


                                             Laatste loodjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten