maandag 19 februari 2018

Restauratie van de vooras. Finale

Met dank aan de KTR list weet ik welke bouten en moeren ik moet bestellen en waar ik dat het beste kan doen. Ik bestel een doos UNC en een doos UNF, fijne en groffe draad. Maar het niet passen van de bouten van de wielophanging laat me niet los en maakt me erg ongerust. Na mijn werk ga ik naar Fabory en haal nieuwe, halfduims bouten.
S'avonds ga ik het nog een keer proberen. Yes. Nu passen ze wel en kan ik het wiel muurvast monteren.
Ik heb de hele avond tijd dus ga ik nog even door. En eindelijk sleutel ik eens een hele avond zonder problemen. Alles past. Ik monteer de remmen aan de linkerzijde en daarna de beide remtrommels die voorzien zijn van nieuwe keringen.
Omdat ik een Spicer steekas heb klopt de manual niet helemaal. Maar zoals gezegd gaat het van een lijen dakje.
De lagers, borgringen en dubbele moeren zijn hetzelfde als bij de originele as en hetzelfde als de achteras.
Daarna monteer ik de wheelhubs die ik NOS bij Staman gekocht heb. Ze passen perfect.


Ik monteer de 6 bouten. (volgende week nieuw bestelde veerringen monteren) en als allerlaatste de Snaprings. Volgens een plaatje op internet moet het zo. Ook dat past perfect. Er zit geen halve mm speling in.

Als allerlaatste ontvet ik de hele vooras nog een keer en werk de plekken bij waar de rust o leum, die trouwens heel erg sterk is, door het schuiven is weggesleten. Volgende maand spuiten en de eind doppen er op.

                                                                           Klaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten