vrijdag 2 maart 2018

Bladveren

Terug van een heerlijk weekje ijskoud (s ochtends -21 op 2000m) maar heerlijk skieën. Op de terugweg van Schruns 85 km naar het oosten richting Garmisch Partenkirchen om bij een heel aardige Duitser 4 bladveren en een steunveer op te halen. Die heeft hij 20 jaar geleden van zijn eigen 1944 MB gesloopt om te vervangen voor replica. Tja, smaken verschillen. Ze zijn een heel klein beetje roestig maar ik ben er blij mee en rijd met een goed humeur door een prachtig besneeuwd landschap richting Nederland.
Ik heb nog 2 dagen vrij voordat ik 7 dagen achter elkaar moet werken. Het is thuis ijskoud maar zonnig en zeer droog weer dus ideaal om te zandstralen. Het gaat zonder problemen en in een paar uurtjes heb ik niet alleen 4 bladveren maar ook nog allerlei losse onderdelen die aan het frame horen gezandstraald en in de Rust O leum gezet.
Alleen de 10 bladige veer nog een keer stralen. Lukte nu niet meer omdat de nozzle van de straler op het allerlaatst kapot ging. Niet belangrijk want die 10-bladige ga ik toch niet gebruiken. Ik heb nu 3 originele, juiste Willys veren en 1 Ford bladveer. Als ik eind maart nog geen orignele Willys heb zet ik de Ford veer er onder.
De rest van de maand kan ik oefenen met mijn verfspuit en matte Olive drab matt 01. Ik lig op schema.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten